| |||||||
![]() |
| | Outils de la discussion | Modes d'affichage |
|
| ||||
| ||||
| Salaam aleikoum allen en bounjour, Suhailaa en ik willen nederlands les geven. Omdat veel tweetalige leden hun nederlands willen verbeteren, openen wij samen deze topic. Ons doel is om degenen die niet zo goed nederlands kunnen, uitleg te geven over nederlandse taal. Ook staan wij open voor vragen over de nederlandse taal.. Wie meldt zich aan? Als er genoeg mensen zich hebben aangemeldt gaan wij beginnen. Met vriendelijke groeten, Meryam_NL & Suhailaa.. Dernière modification par Meryam_NL ; 22/01/2009 à 11h07. |
|
| ||||
| ||||
|
Salaam ou 3leikom. Zoals Meryam_NL al zei, we geven hier Nederlands les zodra er genoeg aanmeldingen zijn. Dus meldt je aan! M.v.g, Suhailaa |
|
| ||||
| ||||
|
ohhhhhhhhh het is zeer aardig!!! dank u very much nu moet ik studeren een beetje wordenschat en grammatica, daarna zal ik hier vragen leggen komen ("ensuite je viendrais poser des questions ici") één van u woont in belgië? ik zoek nederlandse vrienden. Kunnen u persoon die nederlands spreekt in brussel die zou graag met mee spreken? 'voilà' het is juist voor vragen doen, ik heb 'n'importe quoi' gezegd |
|
| ||||
| ||||
|
Dat is een goed idee... Ik zal uw best leerling zijn ![]() Ik zou graag me aanmelden. Ik hoop dat er veel leden zal zijn en dat wij snel zullen kunnen beginnen Ik heb veel fouten gedaan, ik weet... maar ik ben zeker dat jullie hebben begrepen |
|
| ||||
| ||||
|
Dames, ik begrijp jullie helemaal. Leuk dat jullie je hebben aangemeldt. Inch' allah wordt dit een topic waar je echt iets van kan leren. Gewoon vragen stellen, geen enkele vraag is dom! @ Baaby Suhailaa en ik zijn allebei van Nederland.. Ik weet niet wie er hier van brussel komt en ook nederlands spreekt. Misschien dat er iemand nog komt die uit brussel komt en nederlands spreekt. |
|
| |||
| |||
|
salam ik been marocainse ik speak nederland ik woon maroco mar ik ville nederland goed sghrajfen
|
|
| ||||
| ||||
| Inch'allah zullen we je helpen (we shall help you)
|
|
| ||||
| ||||
|
Wat ik grappig vind is het verschil in woorden tussen vlaams en echt nederlands.. Vlamingen zeggen bijvoorbeeld: ik ga naar onder Wij, nederlanders, zeggen : ik ga naar beneden Of een ander woordje.. wij zeggen als iemand tranen laat 'Ze huilt' Vlamingen zeggen 'Ze weent Wie kent nog meer van dit soort woordjes? |
|
| ||||
| ||||
| Citation:
Haha, juist. Of net als 'jij en u' |
|
| ||||
| ||||
| Citation:
Ik kom uit Vlaanderen (Antwerpen) en heb nog nooit iemand "ik ga naar onder" horen zeggen. Wij zeggen ook "ik ga naar beneden". Wenen en huilen gebruiken we allebei in Vlaanderen. |